Werkende hersenen

Er zijn tien-minutengesprekken op school en ik ga luisteren naar de stand van zaken. Het heeft niet altijd makkelijk gelopen tussen de meester en onze Katja. De meester was nieuw dit jaar en kreeg een drukke combinatieklas. Katja heeft ADHD en functioneert het beste op een geregeld, voorspelbaar leven. Ze houdt nooit haar mond. Ze begint langzamerhand ook nog eens te puberen. De meester zelf is daarnaast tactisch ook niet altijd even handig. Vlak voor de laatste kerstvakantie maakte hij een voor Katja nogal pijnlijke blunder in het verdelen van de rollen van het kerstspel. Hij heeft het nu echt verknald in de ogen van Katja.

Na de kerstvakantie zijn we met een nieuwe combinatie van medicijnen gestart. Deze werkt wonderwel goed. Gezamenlijk hebben we besloten om niets tegen de meester te zeggen. Na drie maanden nieuwe medicijnen werd het rapportentijd. Het resultaat is verbluffend. Alle houdingsaspecten op haar rapport zijn een punt vooruit gegaan, net als rekenen en taal.

De meester weet niet wat hem overkomt. De volgende dag komt Katja met het rapport thuis en roept blij: “Ik wist wel dat mijn hersenen goed konden werken, maar nu doet mijn concentratie het ook nog.”


Tags: ,